Don't disturb...A Matchless G3 350 cc 1940 man at work

    (Vervolg)

    04 juni 2010:

    Jawel mede oud motor fanaten,
    Hedenochtend, stond ik om 7.47 bij RDW
    in Nieuwegein en

    was nummer 9 !!! Wat een ervaring , alleen maar een rekeningetje

    en wat boekjes was niet echt voldoende voor de ambtenaar

    om de datum vast te stellen.

    Er moest wel de oude nummerplaat nog even in E...

    opgehaald worden. Ik heb maar niet gevraagd of deze

    er echt bij hoorde maar het was wel OK nadat ie

    ermee weg was geweest. Het gaat die RDW mannen om

    de tenaamstellingsdatum en niet productiedatum...

    en het wordt voor onze museumstukken dan op 6 maanden gezet :
    ik heb dus nu 1 -6-1941 alhoewel productie ergens in 1940 is geweest.
    Om 12.00 was alles naar tevredenheid van RDW en belasting medewerkers
    opgelost en kon ik na 180 euro lichter naar huis terugkeren om
    eerdaags het kenteken te ontvangen...
    Enfin veel bewonderende blikken gehad .

    Inmiddels heb ik complete LED verlichting gemonteerd .

    Een aanrader heren !
    Zelfs die lucas gloeilamp voorin met die kraag : je draait af zaagt
    een ring van messing (zo'n kraag dus) en die soldeer je op zo'n LED
    lamp met 36 ledjes (die is wat prijzig met z'n 20 euro ). Vervolgens
    nog even een stripje koper op de dubbele contacten in de aansluiting
    waar de lamp tegenaankomt.
    Ook nog een klein LED lampje (2.95 euro) in de stadslichtlamp en kilometerteller gezet, en achterop zo'n dubbele rode LED lamp(7 euro) in mijn WO2 achterlicht en je hebt slechts 3 watt nodig voor de
    hele motor ! Normaal 30 watt dus 5 ampere met 6 volt. Ik heb geen
    dynamo aangesloten , alleen maar een oplaadbare 12 battery in zo'n
    dummy accubak gezet. Deze is 3 ah dus kan ik 12 uur rijden voordat de
    accu leeg is.( ja met dat grote licht, als ik stadslicht gebruik wel 48 uur).

    Dus dat is voor mij 1 keer per 12 maanden de accu even aan
    de lader hangen. Het is wel erg wit licht maar wel handig als eens een
    keer in het donker Oosterbeek door moet naar de camping...

    (voor led's zie go greener)

    Indien gewenst kan ik wel een detailed beschrijving maken

    wat en hoe: een soort application note. Laat maar horen
    Rob Schol: Die carburateur , helemaal geweldig gereviseerd ,

    hij loopt als een zonnetje !
    Het was wel weer even pielen met het ontstekings tijdstip : de laatste
    van de 4 mogelijkheden was het ...wat een getrap zeg en knallen enzo
    dus Japie : de magneet vonkt lekker !

    A well restored Matchless G3 350 cc 1940

    Bijgaand de final foto 's van het winter 2009/2010 project..
    best regards, vriendelijke groeten.

    Tekst & Foto´s:

    Guestwriter Ruud K.


    We zijn welliswaar geen

    Dutch Vintage Motorcycle Army...
    Dan...Voort..Maar...Allez...

    SO
    STEEDS VERASSEND, ALTIJD DICHTBIJ

    Motoring George Spauwen


Post Title

Don't disturb...A Matchless G3 350 cc 1940 man at work


Post URL

http://motorcyclenewstyle.blogspot.com/2010/06/don-disturba-matchless-g3-350-cc-1940.html


Visit motorcycle new style for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive